søndag 20. november 2011

Hei og hopp!

Sorry for lite blogging for tiden. Jeg har det ganske travelt, pluss at jeg ikke syns det er sånn utrolig festlig å blogge. For noen uker siden kjøpte jeg meg en dagbok. Skriver i den hver kveld før jeg går å legger meg, men det hjelper jo ikke dere så mye…
Nå skal dere hvert fall få en liten oppdatering! *Applaus*

Jeg starter med å fortelle om det nyeste som har skjedd.

I dag er det søndag. Søndagene her er nesten slik som søndagene var hjemme i Norge, bortsett fra at jeg Skyper med mamma og pappa, istedenfor å snakke til dem face-to –face. Uansett, slik ser vanligvis ser søndagene slik ut; Sove lenge( i dag våknet jeg klokken 0900), Skype med min kjære mor og far, ta på meg de chilleste av de chilleste klærne jeg har, gjøre lekser, rydde, se på TV, osv.. I dag gjorde vi faktisk noe. Som dere sikkert har fått med dere er det snart jul. Det betyr; JULEKORT. For å kunne sende ut julekort trengte vi ett bilde. Vi skulle ha på oss enten brun eller blå. Vi kjørte til ett sted hvor vi hadde tatt vellykkede bilder før. Vi stilte oss opp, men det som var vanskelig var å få alle til å se på kameraet og SMILE samtidig. Det var igrunn ganske latterkrampe!
Vi dro noen flere steder, så tilslutt fant vi endelig ett bilde som var brukbart.



 Haha, jeg fikk noe i øyet. Ganske dårlig timing!
 Dette er en potensiell kandidat
 Ingen var spesiellt fine
 Alle var fine, unntatt at Ari så bort
 Ari..
 Også en potensiell kandidat
Potensiell kandidat

SØTTTTT



I går var det lørdag. Vekke klokken på ipoden ringte 6;44. Hvorfor jeg stod opp så tidlig på en lørdag? Det var tid for INTERNATIONAL FOLK FAIR. Det er en internasjonal festival, hvor over 50 land var presentert. Festivalen var innendørs, inni en slags hall. Hvert land hadde en slags bod, hvor de enten solgte typiske ting fra landet, eller hadde informasjon, bilder, figurer osv fra landet. Mange av landene hadde også en egen matbod. Det luktet veldig godt der inne! Når jeg kom hjem, luktet jeg ikke like godt. FORRESTEN, nevnte jeg at jeg dro med Julie? JULIE GLIMSDAL. Hun jenta jeg har vært bestevenn med siden 7 klasse. Den jenta som bor 12 minutter(å gå) unna meg i Norge, og som nå bor 53 minutter unna meg(med bil) her i USA. DET VAR GØY! Hun hadde med seg noen awesome venner. Enda mere latterkrampe!
 Disse damene ble veeldig excited da jeg og Eveline fortalte at vi var norske.
 Julie og hennes latterkrampe venn; Austin
 Cute
Dette er egentlig AFS klubben til Julie. Min gjeng dro å stod på skøyter, men siden jeg har skadet ankelen på basket kunne jeg ikke det. Derfor var jeg så heldig å fikk lov til å bli igjen med denne flotte gjengen!



Siden Cross Country sesongen sluttet for 3(?) uker siden, bestemte jeg meg for å joine basketball. På skolen min er de veldig gode i basketball. I starten var jeg litt usikker på om jeg skulle melde meg på, fordi dette var det som ble sagt når jeg fortalte venner og familie om  at jeg hadde lyst til å begynne på basket; “ Its sooooo hard” The season is too long”, “the coaches are very mean”, “North is very good at basketball, and they probably dont want an exchange student on their team”, “You have to play at Varsity, because your a senior”…OSV! Jeg tenkte at jeg ikke skulle gjøre det. At jeg kunne bare løpe for meg selv, og heller bare melde meg på en random klubb eller noe. MEN etter å ha gjort det i 2 uker, holdt jeg på å DØ. Jeg kjedet livet av meg, pluss at jeg fikk veldig hjemlengsel. Etter å ha tenkt og tenkt til månen og tilbake, jeg bestemte meg for at “JEG SKAL GJØRE DETTE”. På torsdag var det try-out. Det er bare 12 jenter som kommer med på laget, men 15 jenter hadde lyst  til å joine. Første trening fikk ganske bra. Bortsett fra at halvveis ut i treningen, VRIKKET JEG FOTEN! Jeg vrikket den ikke litt, men VELDIG. Jeg hadde lyst til å fortsette, for jeg var ærligtalt ganske flau over å skade meg etter 1 time.. Jeg bet tennene sammen, og fullførte treningen. Når jeg kom hjem fra trening, tok jeg av meg skoen. Foten min var stor. VELDIG stor! Andrew og Kate stelte gått med meg; Gav meg smertestillende, vann, og iset ned foten. Jeg må innrømme at jeg felte en tåre.. Dagen ett var den fortsatt like stor, men nå er den mye bedre. Jeg kan begynne så smått å trene igjen. Jippijipiijejeje!


Her ser dere ett bilde av foten rett før jeg skulle legge meg den kvelden. auau


Siden sist har jeg også vært på CC avslutning.  Det var GØY! Trenerne snakket om hvor flinke barn vi hadde vært osv, vi så på en film som Meghan hadde lagd gjennom hele sesongen, spiste kake, oooog vi Seniorne fikk PRESANG!! Var en plakat hvor alle skrev en liten hilsen, gavekort på Starbucks, neglelakk, håndkrem, sjokolade, ooog  1 ting til som jeg dessverre ikke husker. Sorrrryyyy

Når jeg blogger igjen, merker jeg at jeg MÅ blogge oftere. Det blir liksom bare oppramsing når jeg venter så lenge mellom hver gang å blogge. I dette øyeblikk satt jeg meg ett mål om at jeg skal blogge minst 1 gang i uken. Mest sannsynlig på søndager! Høres det bra ut?

LOVE, Solveig

FORRESTEN, forrige helg tok jeg senior bilder runde nummer to. Det var en del av AFS, så det var gratis. Her er en link, hvis dere vill se bilder; http://mikkipayne.zenfolio.com/search.html?q=solveig

4 kommentarer:

  1. Jøsses. Jeg trodde ikke du levde siden du aldri oppdaterer bloggen din! :):):) MEN DU ER SØT

    SvarSlett
  2. Tusen takk for morsom blogg, og flotte bilder.

    Masse klemmer fra pappa.

    SvarSlett
  3. Morsomme bilder! Går det bedre med foten? Håper det! Masse klemmer fra Paps

    SvarSlett
  4. ååå koselige bilder solveiig :D savner deg veldig <3

    SvarSlett