søndag 27. november 2011

Min elskede Thanksgiving







Nå kan jeg tenke meg dere er spente på hvordan Thanksgivingen min endte!
Først å fremst vill jeg bare fortelle at denne Thanksgivingen er den beste Thanksgivingen jeg noen gang har hatt. Eller, jeg kan jo egentlig ikke si det, fordi jeg har jo ikke opplevd Thanksgiving før. UANSETT, Thanksgiving helgen var AWESOME!

Onsdag:

Skolen sluttet 1248. Jeg gikk ut av min Studyhall,for deretter å gå til min locker. Der hentet jeg alle tingene som jeg skulle ta med meg hjem. Stemningen i gangene var litt uvanlig. Jeg kunne liksom både føle og se at alle var super excited for langhelg. Det var til og med en gutt som spilte gitar i gangen. Jeg bare” åååååååh, så sykt stemning”. Skulle ønske han kunne gjøre det hver dag!
Etter å ha styrt unna både den ene og den andre, kom jeg meg endelig fram til The Commons. Det er her de fleste spiser lunsj. Jeg skulle møte der, fordi Kate skulle hente meg, Adrianne og Chelsea. Vi skulle nemlig på shopping! Vi dro til ett lite kjøpesenter hvor de har min og Julie’s lovely buttik; Hallmark. Når Julie var her forrige gang var vi inni den butikken i kanskje 1 time. Vi elsket det! Jeg skulle prøve å finne noen gaver. Jeg hadde ikke så god tid, pga at jeg skulle på trening 330. Jeg lette å lette, men jeg fant ikke stort. Jeg fant en liten gave til Julie, en liten gave til min elskede Mamma, og forskjellige kort. Det var jo bedre enn ingenting daa!

Etter en liten shoppingrunde dro jeg på trening. Vi var i den gamle hallen denne gangen. Siden dere helt sikkert lurte! Vi hadde noen skuddøvelser, før vi lærte om hva vær enkelt spiller skal gjøre når det andre laget har scort ett mål. Var ganske forvirrende i starten, men det gikk seg til etter noen ganger. Repetisjon er en ganske fin ting altså!  Nesten hele treningen gikk med på å gjøre disse øvelsene, og vi bare”wooow, vi trengte nesten ikke løpe jo”. MEN tror dere ikke treneren hadde noe på lur allikkavel? Joda. Med gnagsår på høyre fot, og vond ankelen på venstre fot, var det ikke akkurat behagelig. Men ved tanken på at det var siste trening på noen dager, så gjorde det plutselig ikke så vondt lenger!
Etter trening var det tid for å få tildelt uniformene! Fortalte jeg at jeg er nummer 44?  Jeg føler 44 er perfekt. Fordi det er perfekt! Ikke bare fordi Hanne Celine har 4 som nummer, men også fordi min elskede familie består av 4 familiemedlemmer. Min ekte familie altså!
Uansett. Vi fikk masse greier. Vi fikk 2 shortser, drakten vår, bukse, 2 gensere, 1 jakke  og 1 flaske. Goshamei!
Når jeg kom hjem med ett stk full bag var det tid for å slappe av litt+ pakke for Thanksgiving helgen. Adrianne hadde også besøk av noen venner(2 GUTTER og 1 jente). Det var første gang hun hadde gutter på besøk hjemme. Hun var ganske excited og spent kan man si. Jeg så på film med dem. Den var creepy. Husker dessverre ikke hva den heter…. Dumme meg..
Jeg lastet også den julemusikk den kvelden. ELSK

Torsdag

0715 var det tid for avgang for familien Delong. Jeg våknet opp, kledde på meg, og deretter gikk jeg til bilen for å sove mer. Eller det vill si, jeg prøvde! Var ikke så lett når lille Ari satt ved siden av meg.
Etter 4 timer med musikk, latter, snakking, litt gråting og skriking(fra Ari altså) var vi endelig framme! Ops, jeg glemte kanskje å fortelle hvor vi var? Vi var i Menomonie. Både Kate og Andrew er derfra, så en stor del av familien bor der.
Når vi kom fram, dro vi til Ross’s house. Ross er fetteren til Kate. Der spiste vi veldig god mat. Min favoritt var mais stuffingen. Tok dessverre ingen bilder der. Føler det liksom er litt rart å bare randomly ta bilder av maten. Men egentlig er det ikke det, så jeg skal prøve å skjerpe meg!
Når klokken var ca 3 dro vi til Grandma. Granda på Kate’s side. Vi dro dit, mens Kate og Andrew ble igjen for å ta noen flere drinker. Var ikke så mye å gjøre der, så jeg og Adrianne tok en liten lur.
Når vi våknet opp fra luren vår, kom Kate og Andrew. Deretter dro vi til Grandpa. På Andrew’s side. Da var klokka ca 8. Da spiste vi litt rester. Skinke og fløtegratinerte poteter. Yummy!
Gode og mette bestemte jeg og Adrianne oss for å spille Yatzy. Vi trodde det hvertfall var Yatzy, men vi fant ut at det umulig kunne være Yatzy. For vi forstod ingenting! Derfor skreve vi heller list over hva vi trenge å kjøpe for shopping dagen etter!



Min vakkre vertsøster

Så glad var jeg

Jeg lånte Adrianne sin kjole. Du lurte nok sikkert på det, ikke sant mamma?

Dette er Grandma fra Kate's side. Og selvfølgelig Adrianne daaa :)

Fredag
klokken ringte klokken 0730. Jeg hoppet rett i dusjen. Når jeg var ren og pen,gikk jeg å vekket Adrianne for å fortelle at dusjen var ledig. Hun ble også veldig ren og pen! Siden vi begge var veldig rene og pene fortjente vi en liten tur til Wallmart. Jeg bare” jipppii, da får jeg se Black Friday kaoset”. Tror dere det var kaos der? Nei, det var faktisk ikke det. Var som en helt vanlig Wallmart dag. Litt merkelig, men det gjorde meg egentlig ikke så mye. Fikk kjøpt gave til Ari+ noe greier jeg skal putte i pakken som jeg skal sende hjem til min elskede familie. Jeg ble også 60 tyggiser rikere. OJ, jeg glemte å fortelle at før vi dro til Wallmart dro vi innom en sportsbuttikk, pga at jeg måtte kjøpe meg basketballsko. Jeg kjøpte Nike basketballsko. Blå og hvite! Veldig fine igrunn. Der kjøpte jeg også en liten hemmelighet jeg skal sende hjem til min elskede OG søte familie.
Etter sportsbutikk+ Wallmart dro vi til Grandma. Andrew’s side. Andrew ble ikke med, for han vill jakte på søte små rådyr istedenfor. Grandma skulle ta oss med på shopping! Jeg, Adrianne, Cole, Ari, Kate, Grandma, Grandpa, Kusine 1 og Kusine 2 dro til Minneapolis! Vi dro til Macy’s største kjøpesenter. 4 etasjer! Macy er en butikkkjede hvor de selger interiør, klær, sminke, sko og alt det der. Når vi kom dit spiste vi i “The sky room” Jeg spiste salat. VELDIG god salat! Jeg kunne mikse og trikse hvordan den skulle smake helt selv! Grandma og Grandpa spanderte forresten på hele familien!
Når alle var gode og mette var det tid for Storytelling. Er en slags gågate hvor det er figurer på hver sin side. Var ganske søtt, men tror barna syns det er mer søtt enn hva jeg syntes. Når fortellingen var ferdig var det tid for å møte JULIENISSEN!! Han var veldig snill, gammel og stor. Akkurat som den nissen jeg har møtt før. Jeg fikk sitte på fangen hans og fortelle hva jeg ønsket meg. Jeg ønsket meg at selv familien min får en AWESOME jul, selv om jeg ikke er hjemme med dem denne julen. Såå mamma,pappa og Olav; dere får nok en AWESOME jul dette året!
Etter julestemning, var det tid for SHOPPING. Grandma, Adrianne og jeg gikk for oss selv. Vi fikk velge ut noe hun skulle kjøpe for oss til jul. Jeg valgte ut en bukse, en genser, og sko!!!!! Vi fikk begge velge det! Ikke nok med det; Når hun betalte for skoene, hun bare; Er det noe mer dere vill ha? Smykker, sminke, osv”? Vi bare; NEITAKK. Vi er veldig glade for det vi har fått nå! Veldig gavmild Grandma altså!



Fork. Hunden til Grandpa liker å slikke Ari
Fork likte å slikke oss også. Jeg tok ikke med Kameraet på shopping. Derfor tok vi heller ett bilde før vi dro!

Trøtt, men søtt

Lørdag
Jeg våknet av at Adrianne løp inn på rommet mitt og fortalte at lille Collin hadde kommet. Collin er min “fetter” som ble født forrige lørdag. Han var veldig søt! Etter litt kosing med lille baby-Collin var det  tid for å lage Cookies. Med forkle på plass, og julemusikk i bakgrunnen kunne det ikke bli mer perfekt! Vi lagde 3 brett med cookies. VELDIG gode cookies!
Mette ett å både ha spist Cookie deig, og cookies var det tid for årets årlige trehugging. Det regnet ute, men det stoppet ikke oss. Vi kledde på oss både boblebukse og boblejakke, klare som egg for å dra på juletre jakt! Ari sovnet i bilen på vei til, så jeg endte med å bære på han mesteparten av tiden. Han var våken, men han var fortsatt i sove-humør. Grandma skrøt over hvor sterk jeg var! Det tok litt tid å finne det rette juletreet, så jeg Adrianne og Ari satt og rundt bålet. Der så vi på alle de søte menneskene som også var på juletre jakt. Grandma kom også etter en stund. Da kom vi på at vi kunne synge julesanger. Derfor sang vi julesanger for full hals! Vi fikk til å med applaus fra en veldig søt mann.
Juletreet var plukket ut, så nå var det tid for å gå tilbake til hvor selve butikken var. Der var det gratis kakao og popcorn. Jeg var fortsatt mett etter alle cookiene, så jeg takket pent neitakk.
Med våte rumper, kalde hender og ett stk juletre ventet vi nesen hjemover til Grandma igjen. Vi måtte hoppe rett i dusjen, for det var nemlig tid for DANSESHOW! Vi stoppet på veien og spiste Taco. Jeg spiste fiske tortilla. Var veldig god, men kunne kanskje smake litt mer fisk.
Selve dansen var veldig morsom. Det var moderne dans, hvis noen lurte. De gjorde veldig mange rare bevegelser, så jeg og Adrianne måtte le. Vi kunne ikke le høyt, for det var ingen andre som lo.
Glade, men trøtte vendte vi nesen hjem til bingen igjen.


Baby Colling. SØT!



Meg og Adrianne før årets juletre jakt!


Søndag
Vi måtte være klare klokken 815, fordi
K
ate skulle jobbe. Det var hardt å stå opp den dagen. Både fordi det var tidlig, og fordi jeg ville egentlig ikke hjem. Hadde det så morsomt hos Grandma + at sengen jeg sov i var HIMMELSK!
Alle var enige om at de ikke ville hjem, men vi hadde ikke stort valg. På veien hjem stoppet vi hos Granda på Kate’s side, fordi hun skulle gi oss noen klær som Tante Kelly ville gi til meg og Adrianne. JIPPI!

Nå er det tid for å rydde på rommet, organisere litt julegaver, og gjøre seg fysisk og mentalt klar for en ny skoleuke.

Jeg blir veldig glad for kommentarer. Det gjør det liksom litt morsommere å skrive til dere!!!  Såå, TUSENTAKK for de kommentarene jeg har fått. LOVE YOU

Snakkes

(Skulle egentlig laste opp flere bilder, men det skjedde noe feil HVER gang!!! Så nå ga jeg bare opp. Jeg kan laste opp flere senere, eller så kan dere bare se på facebook)

8 kommentarer:

  1. Solveig :)Du er jo kjepmeflink til å skrive blogg.Dette må du fortsette med,ser ut som du har hatt en super helg.Kos deg videre Sunshine :)

    SvarSlett
  2. Heisann . Så morsomt å lese og lære. Neste år blir det Thanksgiving på Nesodden? Og gjett om vi ble glade for den fine julen du har bestilt for oss!! Og ja forsett å blogge søte deg. Klem

    SvarSlett
  3. Jippi! Så fantastisk :D Veldig morsom underholdning forresten :D

    SvarSlett
  4. Å,tusentakk Liv. Ser noen skrivefeil her og der, men det får gå :)

    JAA, selvfølgelig blir det Thanksgiving på Nesodden neste år. Gleder meg allerede :D

    Haha, tusentakk Julie Glimsdal. Du er en slik søtnos du <3

    SvarSlett
  5. Hei Snuppa!
    Blir så glad når du har blogget.Du skrive kjempebra.Så bare fortsett med det:)Ser du har det kjempfint kos deg og nyt alt der nede.
    Mange gode klemmer fra tante og co:) Glad i deg:)

    SvarSlett
  6. Keep on Blogging !!
    Kjempe hyggelig å se dine bilder også, også har ikke du sånne voldlige bilder med drepte Mus og slikt.

    SvarSlett
  7. Heiheit Tante Heidi(). Tusentakk,så koselig :) Håper allt står til der hjemme.

    Haha,ja Julie er litt av en luring. Tusentakk Magnar :D Koselig at du liker bloggen min

    SvarSlett
  8. Så genialt at du av julenissen ønsket at familien hjemme i Norge skulle få en awesome jul! Fordi det har vi hatt! Juleaften var kjempekoslig med perfekt mat og veldig sprø svor: Jeg lå foran vinduet til stekeovnen med grillelementet på og lommelykt for å følge med når svoren var perfekt. Tito kom og var veldig og harmonisk og glad etter å ha fått seg fast jobb i nordsjøen! Mamma var så heldig å ha TRE kjekke gutter til bords. Og det som gjorde juleaften EXTRA AWESOME var at vi scypet med den fantastisk koslige datteren/søsteren vår! Det var såååååååååå koslig og det var betryggende og flott å se at du var i grandma sin lune og inkluderende heim. Hun har et stort hjerte og et stort og åpent sinn. De folka Sherrie (eller hvordan det skrives) og John likte jeg veldig godt! Det ble alt i alt en AWESOME * juleaften! Hilsen Jule Næssodden

    SvarSlett