onsdag 18. januar 2012

Fagene jeg hadde i 1.semester

Hipphipphurrraaaa! Da er jeg ferdig med min første runde av final exams! *Applaus*

I gar hadde jeg US history, Matte og gym. I dag hadde jeg engelsk og sosiologi. Har egentlig ikke griselyst til a å fortelle karakterene jeg fikk i matte, men hvorfor bry seg? I matte fikk jeg C-, men jeg far C på semester karakteren. Matte er ikke det faget jeg elsker og forguder, er heller ikke noe spesielt god i det heller, sa jeg er i grunn fornøyd med C jeg! På US history testen fikk jeg C+. Følte at det gikk mye bedre, men det er jo alltid vanskelig a si. Hadde A i den klassen for eksamen, sa jeg far A- på kortet. Det er jeg veldig fornøyd med!

Na sitter jeg i min vertsfars klasserom. Jeg har trening klokken 4, sa det er ikke vits a dra hjem siden jeg bor 20 minutter unna. Jeg har bare photography final igjen, og den skal vi bare høre på en presentasjon. Derfor tenkte jeg a å skrive litt om hvert fag jeg har hatt dette semesteret.

Klar, ferdig GÅ...



US history: 755-846
Dette er en klasse som skolen min i USA krevde at jeg hadde for at jeg kunne graduere. Heter det graduere på norsk også?? oj, nå tror jeg hjernen  min er litt trøtt etter alle eksamene... Uansett, US history syns jeg egentlig var ganske kjedelig. Jeg tror det avhenger veldig av hvilken lærer man har, noe som jeg ikke var sa veldig heldig med. Jeg hadde en lærer som snakket absolutt heeeele timen. Mange ganger om ting som ikke engang hadde noe med temaet å gjøre. Vanligvis matte vi skrive notater fra et kapittel 1-2 ganger i uken. Disse notatene kunne vi bruke på quizene, men ikke på testene. Quizene(??) var alltid slik at vi bare trengte a svare med ett ord. Er litt vanskelig å forklare, sa derfor bare bruker jeg ett eksempel: "This legislative reform act passed as a result of the assassination of President Garfield" svar: Pendleton Civil Service Act. Etter at vi har hatt kanskje 4 quizer sa har vi en test. Disse testene er multiple choice. I denne klassen fikk jeg A-. *Applaus*



Advanced Algebra: 755-846
Dette er en matte klasse som tilsvarer S1 matte hjemme i Norge. Jeg syns denne klassen faktisk var ganske vanskelig, men det har sikkert noe med å gjøre at jeg hadde P matte i fjor+ at matte ikke akkurat er mitt sterkeste fag! Vi starter som regel med at vi gjør "warms up" fra gårsdagens lekse. Det er vanligvis 3-5 regnestykker. Deretter retter vi leksene som vi gjorde dagen før. Etter dette blir vi introdusert til ett nytt del- kapittel. Vi bruker resten av timen til dette, med unntak av noen dager hvor vi kanskje far 7 minutter på å jobbe med leksene. Dette vil si at jeg bruker mye tid på å gjøre matte lekser hver eneste dag. Ja, du leste riktig; hver eneste dag. I starten var året var det en veldig slitsom forskjell, men har blitt helt vant til det nå. Ganske fint i grunn. Jeg fikk C i denne klassen. Det var faktisk gjennomsnittet i klassen min, så hurra jeg er gjennomsnittlig!


Athletic development: 949-1043

Denne klassen er en klasse som enten skolen i USA eller Norge krever. Dette er en "weight lifting class". Er egentlig bare en deilig pause etter US history og matte. Hver mandag, onsdag og fredag er vi i Fitness rommet. Klassen består av bare gutter, med unntak av meg og to andre jenter; Mina og Brittany. Mina er senior og Brittany er Freshmen. Sånn i tilfelle jeg en dag skulle glemme det. Vi starter med å løfte benk. Forskjellige repetisjoner og antall hver dag. Deretter gjør vi forskjellige ben øvelser. Deretter fyker det av gåre til "The big room" der hvor vi kan gjøre hva vi vill. På tirsdager og torsdager er det «fitness day». Da er vi i «the Field house» og gjør forskjellige driller, spurter osv. Denne klassen fikk jeg A i. Lett som en plett!


Det er inni dette rommet jeg har Athletic development.

English college preperation: 1049-1140

Dette er en klasse som skolen min i USA krever at jeg har. Jeg liker denne klassen. Det er egentlig og greit fordi den er lett. Mesteparten av semesteret har vi lest og analysert "The scarlett letter". Vi har lekser, men de kan man vanligvis bare samarbeide på, eller søke opp på internett. Jeg tror det avhenger veldig av hvordan lærer du har, fordi den andre utvekslingsstudenten; Lea, hadde også engelsk. Hun hadde en annen lærer og syns den klassen var forferdelig vanskelig. Min lærer er i mamma permisjon, så vi har vikar for øyeblikket. Er glad for at hun bare blir borte noen uker til for a si det sånn. Jeg fikk A i denne klassen



Early lunsj:1140-1214

Yesss, endelig lunsj. Liker lunsj, fordi etter lunsj har jeg bare leke-fag. Jeg spiser lunsj med 4 andre jenter i Meghans hus. Hun bor kanskje 3 minutter unna skolen, så vi kjører dit hver eneste dag. Altså, jeg kjører ikke da. Jeg har jo ikke lappen ikke saaant! Er ganske deilig, for det er deilig å liksom ikke være på skolen absolutt hele dagen. Jeg hadde tenkt til å skrive at det var stille og rolig, men jeg kom på at det ikke er stille. Hunden hennes Nelly er nemlig veldig glad hver gang vi kommer. Denne gleden pleier også a vare hele lunsjen. Men det er bare koselig! Lunsjen består av å snakke og spise. Min lunsj varierer fra dag til dag, men jeg har vanligvis en sandwitch med skinke, salat og sennep p. I tillegg har jeg enten en yoghurt med havregryn, eller ett eple. Noen ganger har vi " Grilled cheese Tuesday".

Dette er Maddie. Hun er en av jentene jeg spiser lunsj med. Bildet er tatt på Homecoming, fant ingen andre bilder av oss.

Dette er Meghan. Hun er altså eier av huset og Nelly.

Brittany. Hun spiser ofte Mac and Cheese.

Kristin. Hun er min latterkrampe venn. Også gjør det ikke så mye at hun bor i Cleveland!

Anette. Hun bor også i Cleveland. Søtnosen!

Sociology 1220-1;11
Denne klassen tar jeg fordi jeg skal forsete med den når jeg kommer hjem i Vgs3. Jeg eeelsker denne klassen! Læren min er super awesome! Hver dag når vi gar ut av klasserommet sier han "Be nice to people". Hvor snilt sagt er ikke det liksom??? Neida, poenget er at det bare viser hvor mye han bryr seg om andre. I selve timen gjør vi ikke sa mye. Vi bare diskuterer forskjellige problemer i verdens eller USA. Ganske interessant med andre ord. Hver uke må vi skrive en "Journal". Temaet varierer fra uke til uke. Hver 4/5 uke samler han disse inn og gir oss karakter på dem. Hver 4/5 uke har vi også en kapittel test. Denne er jo også selvfølgelig mutiple choice. Ganske chilllll
I denne klassen fikk jeg B+ i.

Photography 1;17-2;08
Denne klassen tok jeg fordi jeg hadde lyst. Sa det er ingen av skolene som krever at jeg har dette faget.  Denne klassen er ganske chill. Tror det er fordi jeg har en sa flott lærer. Gjett hvem det er.... Vertsfaren min! Først så tenkte jeg det kom til å være rart å ha min egen vertsfar som lærer, men det er ikke det. Er egentlig ganske festlig, for da kan jo vi le av de rare elevene sammen. Neida, eg bare tullar!

Vi fikk utdelt prosjekter støtt og stadig, og hadde som lekse å ta bilder. Hvis du tok de bildene du trengte var du langt på vei. Eneste du trengte var å redigere dem i Photoshop. Det er jo ekstra kult at jeg har lært meg Photoshop, for det er nemlig ikke sa komplisert som det ser ut som. Jeg fikk A i denne klassen

Studyhall 214-305

Denne klassen tok jeg fordi da har jeg litt ekstra tid til å gjøre lekser. Ahhh, jeg elsker denne klassen. Kan gjøre absolutt hva jeg vill! Pleier som regel å gjøre matte, for jeg kan gå å spørre matte læren min om hjelp i løpet av denne klassen. Hvis jeg ikke har lekser, så pleier jeg å gå på pc-en å blogge, eeeeller bare ta en høne blund.


Denne klassen far man ikke karakter i. Det hadde jo vært litt teit.

Det ble ikke så mye bilder på dette innlegget. Har ikke så mange bilder som har med skole timeplanen min å gjøre.

Prekas!

1 kommentar:

  1. Jøssesssss! Ser ut som du har hatt noen interressante fag, og at du har fått oppleve en flotters amerikansk skole altsååååå! Gleder meg meget stort til å høre fortsettelsen av skoleåret ditt SNUPPAAAAAHHHHH <3

    SvarSlett