søndag 29. januar 2012

Basketball+dansekonkurranse+consessions+ livet er herlig!

DETTE BLE ALDRI PUBLISERT I TIDE. Var meningen at jeg skulle poste dette forrige helg.
På fredag hadde  vi fri fra skolen. Helt fantastisk! På torsdag sluttet vi tidlig. Helt fantastisk! Jeg og Adrianne kom hjem fra skolen. Klokken var bare 12. Vi freaka helt ut. VI VAR HJEMME KLOKKEN TOLV?? Helt fantastisk! Vi bestemte oss for å feire med å se på en film. Vi så på «Aftershock». Helt fantastisk trist. Har ikke tenkt til gjenfortelle hele filmen, men moren i filmen måtte velge mellom å drepe sønnen eller datteren sin. Det må være helt fantastisk trist!!
Senere den dagen hadde jeg trening. Vi gjennomgikk alle de forskjellige «in bounds» trekkene vi har. Double, 23, flat, triangle, five.
Nå spurte jeg nettop Adrianne om vi gjorde noe spesielt etter vi kom hjem fra trening. Hun husker ikke, jeg husker ikke. Det betyr kanskje at vi ikke gjorde noe spesielt morsomt som er verdt å skrive ned.

På fredagen hadde vi som sagt(jeg mente skrevet, men det høres bedre ut hvis jeg skriver «sagt») så hadde vi fri på fredag. Fredag 20. Januar. Vi sov leenge! Det var veldig deilig etter en uke med eksamener. Jeg hadde kamp denne dagen, så jeg bestemte meg for å spise min siste boks med makrell i tomat for frokost. TRIST! Med tanke på at det var den siste boksen jeg kommer til å spise på en god stund, nøt jeg det EKSTRA mye!!! Makrell i tomat er HIMMELSK
Vi måtte møte opp klokken 17;10 for basketball kampen. Maddie skulle hente meg. Hun bor nemlig også  i Cleveland, så vi bytter på å kjøre. Hun skulle etter planen komme 16;25. Gjett når hun kom? Klokken 16;35. Det var litt stressende. Det har seg nemlig slik at hvis man kommer sent for basketball, havner du på svartelisten! Neida, ikke akkurat. Joda. Hehe, neida. Jo.nei.joo!
Pappan til Maddie trykket litt ekstra på gass pedalen denne dagen. Takket være det ekstra trykket som ble gitt på gass pedalen, kom vi ikke for sent. YESS!
Treneren vår snakket om hvordan vi kunne vinne kampen. Det må visst ha hjulpet, for vi vant nemlig denne kampen også! Jeg fikk spille nesten hele siste omgangen. Scorte ingen mål, men jeg «was like a beast». Så det tar jeg som at jeg spilte bra. Hehehee
Etter vi spiller kamp, må vi alltid bli igjen for å se på Varsity spille. Det  er egentlig ganske morsomt, for vi bare sitter å tuller hele tiden. Denne gangen var temaet for tullingen «Spansk». Jeg og Lindsey tekstet til hverandre på Spansk. Det var latterkrampe!
Etter kampen dro jeg til Culvers sammen med Kristin,Annett og Meghan. Vi bestilte is. Yummy. Selv om klokken var 930 tenkte vi å gjøre enda mer ut av denne herlige fridagen. Vi dro til Meghan for å pynte cookies. Jeg satt i bilen til Kristin sammen med Annett. Meghan kjørte sin egen bil. Vi tok en annen vei for å sjekke om vi kom til huset hennes før henne, det gjorde vi ikke. Selv om vi ikke kom først, kom vi hvert fall fram. Vi pyntet cookies og så på morsomme youtube videoer. Er faktisk veldig mange underholdene youtube videoer!
Klokken var blitt 2330 og det var nå tide på å dra hjem!


Lørdag 21 Januar. Den skinnende vinter solen hadde denne tidlige januar morgen overvunnet makten over skyene. Bakken var dekket av lett snø, som reflekterte de Amerikanske solstrålene opp fra bakken. Lol, neida. Jeg fikk bare ett lite metaforisk kick.
Denne dagen tilbringte jeg mesteparten av tiden sammen med min venn som jeg møtte på Cross Country;Hannah. Hun hadde blitt invitert over til å spise middag sammen med sin far og spurte om jeg ville være med. Det takket jeg selvfølgelig ja til. Mexicansk mat stod på menyen. Veldig kos!
Jeg ble hentet av Adrianne og Kate. På vei hjem bestilte vi filmen «Horrible bosses». Den var veldig morsom!

Søndag 22 Januar. Dette var en typisk slæske dag. Jeg og Adrianne så på filmen «one week». Veldig kjedelig film. *gjesp*. Jeg lekte med Ari som liksom var babyen min. Jeg dusjet. Jeg hjalp til å lage Taco. Jeg pakket baggen klar for mandag. Jeg leste BOK!! STOLT! Jeg gikk å la meg. Fin søndag!

BEDRE SENT ENN ALDRI



Dette er skapet mitt for basketballen!




Hele uken har jeg hatt trening hver dag. Unntatt på Tirsdag og Fredag. På tirsdag vant vi. Det var veldig gjevnt, så jeg spilte bare de siste 30 sekundene. Haha. Etter kampen måtte jeg gjøre ferdig leksen min med å skrive ett dikt om meg selv. Det skapte veldig mye latter. Nesten alle begynte å skrive dikt om seg selv. UNDERHOLDENE!
På fredag vant vi bare med 3 mål, det vil si at jeg ikke fikk spille i det hele tatt. Jeg blir egentlig ikke sur/lei meg/skuffet eller noe, fordi jeg visste at jeg ikke kom til å få overdose med spilletid når jeg startet med basketball. Dessuten har jeg fått ganske mye spilletid når vi har ledet meg mange mål. Det er også to andre jenter som får spille like mye/lite som meg, så da er jeg hvert fall ikke den eneste!

Etter kampen på Fredag måtte jeg jobbe i Consession. Det er liksom kiosken. Jeg måtte jobbe for å tjene inn penger for min elskede organisasjon AFS. Var ikke så veldig morsomt, fordi detbare er meg og en annen gutt; Khalid som er utvekslingsstudenter på skolen min. Det vill si at vi måtte fylle på med voksne.
Etter at jeg hadde jobbet ferdig, overnattet jeg med Lindsey og Alyssa. Det er to jenter på laget mitt, som er LATTERKRAMPE! Broren til Lindsey er veldig glad i musikk, så de har en del musikk utstyr. DE ba meg synge en norsk sang. Jeg fant ut at jeg kunne synge» Det var en gang en BOM og en BANG, en svært liten svish, en kjempe stor WÆ». De holdte på å tisse i buksene sine! Etter mye melkesyre i magen, tulling og synging gikk vi å la oss.


LØRDAG 28. Januar! Dansekonkurranse til Adrianne!!! Dette var en dansekonkurranse hvor lagene prøver å kvalifisere seg til STATE som er neste helg. Veldig mange flinke lag, men også noen dårlige. Var igrun veldig underholdene! Det var ikke minst underholdene fordi min kjære,søte,snille,vakkre,morsomme,norske venn JULIE GLIMSDAL var der! Henne vertssøster hadde nemlig også konkurranse! Vi snakket norsk, spiste is, lo, snakket, gikk på do, tok litt frisk luft og heiet. Det var KOOOOS! LOVE YOU

 Dette var på vei til dansekonkurransen i Oskosh! FINT

Min vakkre vertssøster før hun skal opptree




KULT HÅR!


Sånn så det ut dagen etter. Stakkars jente..


Lotteri Lotterei

I LOVE JULIE GLIMSDAL

Julie sin vertssøters lag kvalifiserte seg til state med dems «poms» rutine. Adrianne kvalifiserte seg til State. De kom på 2.plass etter Sheboygan South. Det var dramamamama. De kommer alltid på 2.plass ETTER South. Det betyr ikke noe om de kvalifiserer seg til State eller ikke, bare de slår South. TEIT SPØR DU MEG!!


Alle barna ventet i spenning på plasseringen!

Vi måtte kjøep billett. I gave fikk vi ett rødt bånd

Dette var utsikten vår ett øyeblikk

Ett random danselag. Er egentlig ikke lov til å ta bilder av andre lag, men jeg er en liten bad girl. Tok forresten ingen bilder av Adrianne sitt lag, fordi jeg filmet det istedenfor. Synd ikke det går ann å laste opp videoer.

Søndag 29 Januar. En ekte sleaske dag!

Til uken har jeg kamp på tirsdag+treninger! Adrianne skal også ta hennes «Drivers test» på torsdag! YESSSSSS

Ha en strålende uke alle sammen!

4 kommentarer:

  1. Heia jenter både norske amerikanske spillende, syngende og dansende. Jeg skulle gjerne sett dere. Koser meg over å høre hvor fint dere har det. Fortsett med det. Klem fra mamma

    SvarSlett
  2. hei der sunroad! (det har du sikkert aldri blitt kalt før)

    fint å se at du har det så artig :):)
    miss yoooou!

    SvarSlett
  3. Det ser fortsatt ut som du har "the time of your life" ser faktisk spennende ut med danse konkurranser, hadde aldri trodd jeg skulle si det. Kult å se skapet ditt, det er jo såååååå amerikansk. så kuuult !

    SvarSlett
  4. Haha, det er så underholdende å lese at jeg må humre litt for meg selv altså. Du er så søt.
    Sees snart´a! <3

    SvarSlett