tirsdag 20. desember 2011

I'm dreaming of a white christmas


North VS South; North er best! Ohyeaah! Vi vant med mange poeng. Jeg lever det Amerikanske livet, så jeg gadd ikke å huske stillingen. Jeg fikk spille litt på slutten. Kanskje 3 minutter. Det er litt vanskelig å vite, siden de stopper klokken hele tiden. Uansett, er litt vanskelig å plutselig spille når du har sett på kampen hele tiden. Syns hvert fall jeg. Jeg var confused i starten, men etter hvert ble det bedre. Jeg fikk faktisk skyte « A free throw». Det er straffekast. Til de som ikke kan så mye om basketball. Det har seg nemlig slik at den som skaffer straffen, må skyte den. Nevnte jeg at jeg bommet på begge straffene? Den kurven er faktisk veldig liten!
Etter kampen var det JV guttene som spilte. De vant også over South! NORTH ER BEST! Oj, jeg merker at jeg begynner å leve meg veldig inn i North- South duellen!

Kampen var ferdig, og klokken var ca 4. Neste kamp var 6! Hvis det hadde vært hjemme i Norge hadde jeg dratt hjem i mellomtiden. Men siden jeg bor 20 minutter unna skolen, så måtte jeg bli på skolen i 2 timer! Jeg savner VIRKELIG kollektiv transport. Jeg skal aldri klage på trange busser, dyre billettpriser, eller sene busser! Det er faktisk helt utrolig hvor mye letter livet her i USA hadde vært hvis den geniale oppfinnelsen KOLLEKTIVTRANSPORT hadde fantes her.
På de to timene gikk jeg litt rundt på skolen. Så på Adrianne ha trening. Sminket meg. Tenkte. Sendte meldinger. Gikk på do. VIPS så var de to timene borte!

Nå var det tid for Varsity lagene til å banke South. Alle barna som heiet hadde på seg enten gule eller blåe klær. Det er liksom skole fargene våres. Jeg visste ikke det, så jeg hadde fortsatt på meg basketen sin «travel suit». Det gikk bra, for den er blå.
Det er litt morsomt at alle kommer på disse kampene. Å se på basketball/fotball kamper er nemlig en sosial sammenkomst her. Hvis man ikke kommer, så er man bare skikkelig teit. Vi må stå oppreist hele kampen, med unntak av pausene. Vi har forskjellige heiarop som vi synger/danser. Ganske morsomt egentlig!

Folk kommer vanligvis på Varsity kampene, så på JV kampene er det ikke så mange andre studenter som ser på. Hvis man ser på JV kamp trenger man ikke stå oppreist.

Jeg har desverre ingen bilder fra denne dagen! Skjerping Solveig!

I dag har det vært bursdag her i huset. En veldig morsom og innholdsrik dag. Det startet med at jeg våknet med at Adrianne puttet en søt youtube video opp i ansiktet mitt. Det var en video av en søt baby og en valp, som var veldig søte. Forresten, jeg og Adrianne sov på luftmadrass i natt. Fordi Kate’s søster+ kjæreste og Grandma er på besøk. Jeg og Adrianne var derfor så sjenerøse å lånte bort sengene våre.  Den luftmadrassen var ikke så veldig behagelig, så da hentet jeg meg mange tepper og la meg på gulvet. Funket fint for meg!


Bursdagsbarnet Adrianne og "Tante" Kelly

Uansett, vi begge var våkne. Vi var begge også excited fordi det var Adriannes bursdag. Vi stop opp, og gikk deretter til vår kjære nabo Chelsea fordi hun hadde bursdagen dagen før. Hun hadde et lite party, men vi fikk ikke lov til å gå siden vi hadde familie på besøk. Vi løp til huset hennes, ønsket henne gratulerer med dagen, ga henne en gave, hørte gossip, fortalte gossip, lette etter telefonen til Adrianne fordi hun kun ikke finne den(ta det med ro, den var i sofa sprekken). Deretter dro vi hjem, sammen med Chelsea. Hun løp barbeint. Ikke spør hvorfor!

Forresten, det var litt trist at Adrianne ikke fikk sang og frokost på sengen. Når jeg fortalte at det er normalt i Norge, de bare, «ehm, thats wierd». DET ER IKKE WIERD! Jeg liker å våkne av at familien min synger meg bursdagssang, tenner stearinlys, og lager meg frokost.


Hun fikk fortsatt frokost da. Kate lagde «breakfast sandwiches». Egg, bacon, ost. Alt sammenklemt mellom en bagel. Var ganske godt egentlig. Når Andrew stekte bacon, så minnet det meg om når pappa lager frokost i helgene, enten i Norge eller på Kypros.  Gode minner!



Vi pyntet kaken. Chelsea hadde fått ett sett med ting man kan bruke til å pynte kaker/cupcakes. Vi var altså prøvekaniner. Chelsea lagde dottene rundt, Adrianne lagde katten, og jeg lagde A’en. Siden dere lurte!

Her blåser Adrianne ut lysene på 16 år lyset. Hun hadde 3 kjærester!

Deretter var det tid for pakkeåpning. Adrianne fikk mange fine pakker. Bla to Tom’s! Har lyst til å kjøpe meg Tom’s. Syns de er veldig fine! De er også utrolig populære her!



Resten av dagen bare slappet vi av, lagde middag( Meat loaf), spiste middag, ryddet og sist men ikke minst; lekser.  Koselig dag med andre ord!

Dette er "Meat Loaf". Er kjøttdeig med masse paprika,løk,pepper,salt osv. Den røde sausen er ketchup,brunt sukker og salsa. Adriannes favoritt!



Jeg liker å leke med Ari. Tror han liker å leke med meg også

Etter en dag med mye leking, tok Ari kvelden litt tidligere enn vanlig. SØT!

På lørdag fikk jeg pakke fra min kjære familie hjemme i Norge. Det var helt fantastisk!! Ble skikkelig excited! Oppi boksen lå det pakket inn mange julegaver. Hadde bare lyst til å rive av papiret på alle, men den voksne stemmen i hodet mitt, fortalte meg at jeg måtte vente. Jeg klemte fortsatt på de da!
Pakken inneholdte også Norsk mat. ELSK! Fikk leverpostei, makrell i tomat, melkehjerter,kindersjokolade,risenrynsgrøt og knekkebrød. HERLIG! Tusentusentusen takk til min elskede familie. Det ble satt veldig stor pris på!

Siden jeg fikk makrell i tomat, så spiste jeg makrell i tomat i går! Det smaker faktisk helt fantastisk, hvertfall når jeg ikke har spist det på mange måneder. Jeg spiste det etter skolen, før jeg dro på trening. Den treningen spilte jeg som en makrell(bra). Det må være noe med makrell i tomat som bare er helt magisk! Tro det eller ei!

3 kommentarer:

  1. Oj oj Meat loaf så helt herlig ut ! Oppskriften og hvordan man går frem når man skal lage den i neste blogg, Takk !

    Ellers så har jo en annen "Meat loaf" gitt ut mange flotte plater, har du hørt noen av de ?

    Og så ett spørsmål til, hva er "Tom's", siden Adrianne fikk to og du ønsker deg en !?!
    Jeg tenker på en hvis Pappa ..

    SvarSlett
  2. skikkelig sjalu på at du allerede har fått julegaver ... julegavene mine er stucked i Madrid og har vært den siden slutten av november :(

    ser ut som du koser deg sooool veig, fortsett med det! goooood jul :):)

    miss you <3

    SvarSlett
  3. Endelig kom resultatet av Norht South kampen. Nå kan jeg senke skuldrene. Hadde blitt skikkelig deppa om dere hadde tapt. Og jeg er helt sikker på at grunn til å du bommet på straffen, var at når de så at det var en vikingkvinne fra nord(way) som skulle skyte straffe så fikk hele South-laget kalde føtter. Derfor ble det kaldt i rommet akkurat da. Kurven henger jo i en jernring. Som kjent så utvider jern seg når det er varmt og derved krymper når det er kaldt. Ikke rart kurven var for liten. Neste gang du skyter så skal du sende så varme tanker til familien Glimsnæss at ringen blir stor nok til å ta imot ballen.
    Slike ideer er Tom's. Artig at du sier at de er veldig populære over there!

    SvarSlett