fredag 16. desember 2011

Min basketball opplevelse i Amerika som utvekslingsstudent!

Rett etter at Cross Country var ferdig, var det utrolig deilig a bare dra rett hjem etter skolen. Jeg fikk liksom tid til a gjore lekser, slappe av, vare med familie, venner osvosv. Etter 2 uker uten CC, ble det utrolig kjedelig. Adrianne startet a danse igjen, sa jeg var mye alene hjemme. Jeg tenkte derfor pa om jeg skulle joine basketball. Pa skolen min er det nemlig ikke noen andre sporter for jenter pa vintern. Det vill si at det er Cheerleadning, dans og turn. Men ingen av de sportene er jeg noe spesiellt god i! Jeg tenkte a tenkte.. Snakket med mange folk. Alle jeg snakket med(unntatt Julie) bare: ooomggg, no! "Youre gonna die", "The season is soooo long", " You run ALL the time", "Seniors have to be on the Varsity team( 1.laget), event thou your a senior". Saaaa jeg besteme meg sann halvveis for a ikke gjore det.

Tiden gikk og det ble bare mer og mer deprimerende a dra rett hjem fra skolen. Jeg fikk igrunn veldig hjemlengsel av det! Etter mye frem og tilbake bestemte jeg meg for a mote opp pa "Try Out". Etter to dager med "Try Out" fikk jeg beskjeden om at jeg kom med pa laget. JIPPI

Forste uken var jeg veldig lost. Traff nesten aldri kurven, visste ingen "Basketball ord", kjente ingen pa laget osvosv. MEN etter den forste uken ble ferdighetene storre, og derfor ble basketten mye morsommere. Fikk mye skryt av treneren, sa det var veldig goy!

Kunne ikke komme pa de forste to kampene, fordi jeg hadde noen greier med AFS. Vanligvis kan man ikke droppe noe av treninger/kamper, men treneren min sa at det var en "unik situation". Sa man far litt fler fordeler nar man er utvekslingsstudent! Klager ikke assaaa :)


Jeg angrer ikke ett sekund for at jeg joinet basketball. Selvom jeg er sliten noenganger, og bare vill hjem for a slappe av, er det alltid noe goy som skjer pa trening. Jeg har fatt mange venner, som liker a hore meg snakke norsk, eller stille mange sporsmal om Norge. Noen dummere enn andre!!

Etter en kamp dro vi til "Pizza Ranch" med hele laget. De begynte a stille mange sporsmal om Norge. Ett av sporsmalene var: " Do you have any pets". Jeg svarte at jeg hadde en isbjorn! De freaka ut, men etterhvert skjonnte de at jeg tullet. Det var VELDIG morsomt! Etter at jeg lurte dem med det, kommer de hele tiden med isbjorn vitser. " Is your jacket made of a Polar bear"? osvosv...


Na er det tid for trening, sa na ma jeg ga! TUDDELUUUU

1 kommentar:

  1. He he jeg koser meg her på min maraton dag med Bloginnlegg. Nå dør jeg snart av spenning på hvem som vant denne kampen med South and North. Har jeg sovet i timen?

    SvarSlett